Programowanie EV3



ZESTAW klocków Lego Mindstorm EV3

Sterowanie centralnym układem elektronicznym


  1. Przycisk wstecz ( anuluje działanie programu oraz umożliwia nawigację po menu)
  2. Przycisk wybierz (centralny)
  3. Przyciski sterowania menu ( można też je wykorzystywać do przetwarzania danych i sterowania robotem)

Prawidłowe podłączenie silników do Lego Mindstorms EV3

 
1,2,3,4 Sensory ( światła, dźwięku, żyroskopowy i dotyku)
A,B - duże silniki

C,D - mniejsze serwomotory 

Podstawowe bloki funkcjonalne ( LabView)

Bloki akcji:

  • średni silnik
  • duży silnik
  • sterowanie skręcaniem
  • poruszanie obu kół jednocześnie - ruch czołgowy
  • wyświetlanie danych
  • głośnik

Bloki przepływu

  • Start ( musi być w każdym programie)
  • Czekaj 
  • Instrukcja warunkowa
  • Pętla warunkowa




Sensory


  • przyciski na klocku
  • kolor
  • żyrosokopowe
  • podczerwień
  • rotacja 
  • temperatura
  • odczyt czasu
  • czujnik dotyku
  • ultradźwiękowy
  • watomierz
  • czujnik dźwięku

Bloczki akcji


  • zmienna
  • stała
  • tablica
  • logika
  • matematyka ( operacje matematyczne)
  • zaokrąglanie wartości
  • porównanie zmiennych
  • zasięg
  • text
  • losowa


Zaawansowane bloki programistyczne


  • Dostęp do plików
  • Zapis danych
  • Wysyłanie wiadomości
  • Bluetooth
  • Utrzymywanie aktywności klocka
  • Odczyt danych z sensora
  • Niesterowany silnik
  • Odwrotność silnika
  • Stopowanie działania programu

Opis bloczku - sterowanie skręcaniem robota



Tworzenie nowego programu





Przykładowy program w LEGO Minstorms EV3

Składa się z 3 bloków:

  • Start 
  • Pętla nieskończona
  • Instrukcja ruchu do przodu z mocą 50%










1 komentarz:

  1. Do cyferek podpina się czujniki, do literek silniki, Nie ma żadnego znaczenia do której literki jaki silnik. Tak samo nie ma znaczenia który czujnik do której dziury.

    OdpowiedzUsuń