Sterowanie centralnym układem elektronicznym
- Przycisk wstecz ( anuluje działanie programu oraz umożliwia nawigację po menu)
- Przycisk wybierz (centralny)
- Przyciski sterowania menu ( można też je wykorzystywać do przetwarzania danych i sterowania robotem)
Prawidłowe podłączenie silników do Lego Mindstorms EV3
1,2,3,4 Sensory ( światła, dźwięku, żyroskopowy i dotyku)
A,B - duże silniki
C,D - mniejsze serwomotory
Podstawowe bloki funkcjonalne ( LabView)
Bloki akcji:
- średni silnik
- duży silnik
- sterowanie skręcaniem
- poruszanie obu kół jednocześnie - ruch czołgowy
- wyświetlanie danych
- głośnik
Bloki przepływu
- Start ( musi być w każdym programie)
- Czekaj
- Instrukcja warunkowa
- Pętla warunkowa
Sensory
- przyciski na klocku
- kolor
- żyrosokopowe
- podczerwień
- rotacja
- temperatura
- odczyt czasu
- czujnik dotyku
- ultradźwiękowy
- watomierz
- czujnik dźwięku
Bloczki akcji
- zmienna
- stała
- tablica
- logika
- matematyka ( operacje matematyczne)
- zaokrąglanie wartości
- porównanie zmiennych
- zasięg
- text
- losowa
Zaawansowane bloki programistyczne
- Dostęp do plików
- Zapis danych
- Wysyłanie wiadomości
- Bluetooth
- Utrzymywanie aktywności klocka
- Odczyt danych z sensora
- Niesterowany silnik
- Odwrotność silnika
- Stopowanie działania programu
Opis bloczku - sterowanie skręcaniem robota
Tworzenie nowego programu
Przykładowy program w LEGO Minstorms EV3
Składa się z 3 bloków:
- Start
- Pętla nieskończona
- Instrukcja ruchu do przodu z mocą 50%
Do cyferek podpina się czujniki, do literek silniki, Nie ma żadnego znaczenia do której literki jaki silnik. Tak samo nie ma znaczenia który czujnik do której dziury.
OdpowiedzUsuń